Tuesday, September 2, 2008

Nosarbete!
















Nosarbete 1:
Belinas nos må vara söt, men den är med på rätt många av mina bilder. Kan det vara för att hon är så förbaskat nyfiken?
Nu har vi tävlat igen och det gick käpprätt åt skogen bägge gångerna. När jag blir minsta nervös så tar Garva över situationen och gör saker på "sitt sätt". Måste bli mer bestämd så att hon förstår att jag bestämmer även om jag inte är i balans.
Nosarbete2:
Vi körde sök i söndags. Hon var som en vessla i skogen och gjorde klockrena sökslag. Kul!! De andra två shäfrarna som var med var nya i gamet, men de visade verkligen att de var utmärkta sökhundar. Mycket fint nosarbete hos bägge två! Klockan drog iväg och vi var inte därifrån förrens vid halv åtta.
Efter söket köpte jag pizza åt mig och gubben. Det ångrade jag senare på natten när bägge två stod och hulkadetoan. Det kostade två dagars sjukskrivning bara för man inte orkade laga maten själv. Nu är det andra gången i sommar som vi blivit sjuka efter restaurangmat. Osis!

2 comments:

Anonymous said...

Hmmm... Vart köper ni era pizzor?
Inte på samma ställe som oss får vi hoppas... =)
/Annelie

Familjen Wrenker said...

Hej!

Låter inte bra det där med pizzan, först pizza in, sen pizza ut :) Ni behöver ju dock inte oroa er för att lägga den snabbmaten runt magen i alla fall :)
Hoppas att den smakade medan ni åt i alla fall. Nähä, slutsnackat om pizzor. Hoppas allt är bra med er. Vore kul att komma och våldgästa er snart igen... vem vet, och om kanske du bjuder på din goda köttfärssås :) Hi Hi

Kram
Caroline med familj