Monday, November 10, 2008

Eye och fåren!

Eye är nu 10 veckor. Han är en riktig liten prins. Stundtals går han dock under smeknamnet "Terror". Det är främst vid tidiga kvällen då han går på övervarv. Det hela brukar sluta med att han slocknar innan han hinner blunda.
I söndags hade han mycket att göra. Fårskallarna var på rymmen vid ett flertal tillfällen.
Belina jobbade bra, men kanske lite självständigt. Hon hämtade bara flocken och såg till att de gick in i hagen igen. Att jag försökte styra upp det struntade hon blankt i. "Bra terv klarar sig själv!" verkade hon tänka.

Eye kunde inte låta bli att försöka hjälpa till. Man såg direkt skillnaden mot terven. Han promenerade lugnt och höll ihop sidorna medans han flyttade sig dit han behövdes.

Sen blev det som vanligt! Tvärslocknade mitt när man höll på att gosa lite med Garva.












2 comments:

Anonymous said...

Vilka häriga bilder på Eye och terven som jobbar. Bra med hundar när fåren inte håller sig där dom skall vara.
MVH
Nathalie

Sandra said...

Hej Helen!

Fick tipset om din hemsida - och eftersom jag inte har ditt nummer tänkte jag höra av mig här.

Fodret har kommit hem, Standardt alltså.

Kanonfin hemsida - ska nog se till att besöka lite mer regelbundet!

Mvh //Sandra & Hailey / Popix