Thursday, February 5, 2009

Snurrigt värre!

Jalle är iväg och jobbar och naturligtvis just då planerar de att fixa elledningarna här ute. Vaknade i morse med gårdsplanen full av traktorer och bilar. Snabbt på med kaffe och fylla upp vatten. 9.00 pip så var strömmen borta. I vårt hus innebär det att vattnet inte funkar och att om man ska elda i pannan så går inte det för cirkulationspumpen måste vara i gång. Man kan elda om man drar igång någon bensinpump, men det skulle jag inte klara själv. In till Åtvid för att träna. Eva och Anette var där också. Stackars Paxa hade bandagerad tass. Hoppas att det läker bra. Träningspassen skriver jag numera om i min träningsblogg. Ska försöka göra det så att jag reflekterar mer över vad jag egentligen håller på med. Länken till den finns i länklistan. Efter träningen åkte Eva och jag till Sandelius och köpte med sallad som vi åt hos Eva. Tack Eva för trevligt sällskap så jag slapp sitta här ute i Fivelsbo utan el. Sen en snabbis till jobbet och hämtade en bok som vi skulle ha till kvällens kurs.
På vägen hem upptäckte jag att vädret hade gjort vägen väldigt hal. Det var spår som visad att bilarna innan hade halkat både hit och dit. Kände att jag inte ville åka in i kväll när det blivit mörkt. När jag kom hem så hade vi inte fått ström och det var 13 grader inne. Panik. Jag skulle få elda hela natten om jag skulle åka in. Klockan 16.00 var strömmen tack och lov tillbaka. Hann ner och hämta ved innan det blev mörkt och kunde tända i pannan och i köksspisen.

Nu har tempraturen stigit till 17 grader och det börjar kännas behagligt. Har varit nere och gullat med fåren en sväng. Baggen är sjukligt kelsjuk både med mig och hundarna. Belina och Garva försökte tvätta hans öron medan han bara stod och njöt av uppmärksamheten. Jag kliade honom på ryggen tills han höll på att somna. Må han fortsätta vara så där snäll så han inte blir en sån som man kan få sig en lufttur av.

1 comment:

Anonymous said...

Hallå där, jag älskar din blogg. Är det något jag kan göra för att få uppdateringar som ett abonnemang eller nåt? Jag beklagar att jag inte är bekant med RSS?