Saturday, May 9, 2009

Oj så mycket det har varit sista tiden!!!!

Nu har fåren kommit ut på bete, alla utom lilla flasklammet Åsa. Härligt för dom.
Bellis och jag var på lydnadstävling i Gamleby. Det gick inget vidare. Hon var låg redan när vi anlände. Några hundar svor lite i en bil och då ville hon åka hem... Hon gick upp på platsen och smög fram till mig med svansen hängande. Vi bröt för det kändes inte bekvämt att fortsätta. Upptäckte en vecka senare att löpet satt igång. Det var likadant förra gången att hon blev väldigt låg innan.
Lördan efter var vi på Freestyle kurs för Frida Binette. Det var andra dagen där jag upptäckte löpet. Hon var inte speciellt allert där heller och inte alls en hund jag kände igen. Hon brukar älska alla trix vi har för oss annars. Lägret i övrigt var en positiv upplevelse. Freestyle är hundträning på en underbar nivå där mycket ska stämma. Märkte att våra stadga övningar låg oss i fatet då det krävs lite initiativ av hunden när man ska ha in nya moment. Bellis verkade tänka -" Mig lurar du inte! Har du ställt mig här så står jag kvar!." Tror hon stod 10 min innan hon började backa som jag ville.
På bilden är det Fridas Alice som bugar!
Alla bilder man tar blir ju inte toppen. Bilden nedan kan vara med i tävlingen : Gissa vad det är! Kommer man på att det är en Border Collis mittdel så kommer nästa fråga: Vad är fram och bak? Dags att gå en foto kurs kanske?
...och det gjorde vi. Nästa bild visar resultatet. Nu ser man att det är en hund. Det var toppen att friska upp gamla kunskaper om slutartider och ISO tal. Förstår bara inte att man är så bekväm att man bara använder auto för att det är digitalt. Förr, på dom gamla systemkamerorna fick man alltid ratta.
Tack Helen och Lena för kursen. På vägen hem stannade jag faktiskt bilen och bara var tvungen att fota. Såg lite vertikaler, horisonter och trianglar...








1 comment:

Therese said...

Som jag sa igår - fina bilder :D

Jag funderade på det där med bilden på hemsidan; det kan vara att den heter gästbok.jpg och "ä" ställer till det. Så det kan fungera att döpa om filen till typ gastbok.jpg. Bara en tanke såhär på kvällen ;)