Sunday, December 14, 2008

15 veckor

Eye fyllde femton veckor igår. Han kan sitt, ligg och hit samt lystrar till sitt namn. Han väger 9.0 kg och är 38 cm hög. Framdelen börjar bli kraftigare än Belinas. Antingen växer han bara fort eller också så blir han av lite robustare typ. Jag tror på det senare när men tittar på hans framtassar. Vara fotomodell är inget för mig tyckte Eye. Matte fick springa hundra gånger fram och tillbaka. Stå var det inte tal om. Måste ju ha lite kvar att lära.
Belina ville gärna va med på bild. Hon är en riktig linslus!
Och naturligtvis Garva. -Jag är ju iallafall vackrast. tycker hon. Vad tränar man med en malle som är nyopererad och inte får röra sig så mycket? Dessutom är jag själv fortfarande sjuk och klarar inte att gå ut. Jo naturligtvis fjärrapporteringen innomhus. Höger börjar sitta. Få se hur det går med vänster i morgon. Det är tur att dom andra kan gå ute lösa hur mycket som helst så de får aktivering ändå. Nu vill jag bli frisk!





4 comments:

Anonymous said...

Hej! Vad roligt att höra från dig! Givetvis får du länka! Min länksida är visst borta! Vad fina bilder du hade. Skönt du har fått operationen gjord! Nu håller vi tummarna för en "ny" hund! Ja dessa ringar är jättebra! Kramar

Anonymous said...

Det ser ut på Garva som att hennes värdighet inte alls är påverkad av ringen runt halsen.. hon ser ut som en Drottning ändå!
Kram o tass!
/Eva o hundar

Ett skrivande lantliv said...

Fina bilder :-)
Worker Boy har också grova tassar, så det blir nog rejäla och robusta hundar av dessa hanar. Det är ju svårt att veta hur dom kommer att se ut, då det är så otroligt varierande hos BC. Så har vi ju inte sett hur pappan ser ut heller.
Jag är supernöjd med min Boy, som det verkar nu kan det bli hur bra som helst. Det hänger nog mest på mig, för Boy kan valla. Det kliar i mig att kunna börja vallträna ordentligt, men han måste ju mogna lite mer först.

Ha det bra!
Victoria och Worker Boy, samt resten av oss :-)

Anonymous said...

Hundbiten.net önskar er en God Jul och Ett Gott Nytt År!

http://www.hundbiten.net/julkort2008.jpg